12 юли 2009 г.

UFO: Aftershock (юни-юли 2009)




UFO: Aftershock излезе някъде в края на 2005. Сдобих се с нея през лятото на следващата година, и това е една от малкото игри които притежавам в оригинал. По ирония точно по това време имахме нова машина, с доста добра вградена видеокарта. И неизвестно защо, играта даваше грешка след инсталацията. Падна голямо ровене в нета. Даваха все някакви глупави съвети, които не вършеха работа. Докато накрая върху кутията с играта попаднах на абсурдно дребен шрифт: Несъвместима с всички интегрирани решения, включително лаптопи. Или в превод - няма да тръгне на вградена видеокарта. Та разиграването беше отложено с около година.

Нямах особено големи очаквания. Бях доста разочарован от предшественика, UFO: Aftermath, а и все още ме гонеше носталгията по култовите X-Com (10 години по-късно!). Редакторите на GameSpot бяха дали оценка 4.0 (poor) за играта и това донякъде ме правеше предубеден. И при първото изиграване наистина не бях впечатлен. Наистина, имаше много добра графика за времето си, музиката успяваше да ме потопи в атмосферата. Но омръзна доста бързо. Мисиите започнаха да се повтарят, липсваше разнообразие в терена, историята течеше мудно и се изчакваше твърде много. Не е чудно, че я зарязах наполовина.

И явно има някаква еволюция в геймърските ми предпочитания, тъй като през това лято UFO: Aftershock беше изтупана от праха и преоткрита. В GameSpot редакторската оценка все още е 4.0, но средната оценка на потребителите е към 7.5. И това е едно от най-големите разминавания, които съм виждал при оценяването на редактори/потребители. Играта бе изиграна докрай, като се оказа, че съм я зарязал наистина наполовина, и историята е много по-интересна от първоначалните изгледи.

Като цяло, доволен съм че изобщо се присетих за тази игра, за да мога да я преоткрия.
---

2 коментара:

  1. Така и не я играх и сега разбирам защо - заради видеокартата. UFO поредицата започна наистина невероятно за времето си - помня, че на баща ми на служебния ходех да играя, че от братята ми не можах да с внедря у нас.
    Някой ден може и да я пробвам...

    ОтговорИзтриване
  2. Цялата поредица (Aftermath, Aftershock, Afterlight) си струва да се изиграе, пък дори и 20 години по-късно. Те са от игрите които се играят заради самата игра и геймплей-я, а графиката е само подробност, която ако е добра идва като бонус ;-)

    ОтговорИзтриване